A Legal Score For Fox News Leaves TVEyes Sore


After nearly a year of arguments, a decision has arrived from the U.S. Court of Appeals for the Second Circuit in a matter involving Fox News Network that first emerged in August 2013.

The verdict:  a $500-per-month TV and radio broadcast search service violated U.S. copyright law by providing users with a search engine of videos from sources including Fox News without their permission.

The decision effectively negates a lower court’s ruling that TVEyes was free to use the videos, following the “Fair Use” doctrine.

Please Login to view this premium content. (Not a member? Join Today!)